Zboží může vyniknout i v montované hale. Důležitá je nákupní atmosféra uvnitř i zvenku objektu

1008-d-1200x581

Zajímavá a estetická prezentace zboží zvyšuje pozornost zákazníka, a tím i šanci na prodej. O tom není sporu. Možná vás ale napadne, že prostředí montované haly není pro takový účel příliš vhodné. To je však jen pouhý mýtus. Ukážeme vám několik příkladů, kdy montovaná hala není překážkou v prezentaci produktů, ale naopak se může stát i její předností.

 

Vhodnou nákupní atmosféru a prostředí, které podpoří prodej zboží, je možné vytvořit i v montované ocelové hale. Interiér i exteriér lze zcela přizpůsobit potřebám, a to včetně moderního vzhledu či použití specifických materiálů. Montované haly tak nacházejí v oblasti obchodu stále častější využití. Hmotné faktory, jako jsou například uspořádání prostoru, stavební řešení či vzhled, jsou bezesporu při realizaci prodejních prostor důležité. Ovšem nehmotné prvky, kam patří mimo jiné klima prostoru, vůně či hudba, mohou být pro navození příjemné nákupní atmosféry stěžejní. V kombinaci totiž tyto vjemy vyvolávají v zákazníkovi emoce, které rozhodují o nákupu.

 

Udělejte z montované haly přednost svého prodejního prostoru

Pokud zboží prezentujete v montované hale, nepovažujte to v první řadě za nevýhodu, ale zkuste z této skutečnosti naopak udělat přednost. Jak už bylo řečeno, hala ne vždy musí být pouze nevzhlednou vadou na kráse vašeho zboží. Netradiční pojetí prostoru mu totiž může naopak lichotit . Nechte odkryté některé části konstrukce, nemaskujte technické součásti interiéru. Taková podoba prodejního prostoru může skvěle ladit s technickými produkty, které v ní vystavujete, například zemědělské a výrobní stroje, terénní automobily, motocykly, ale i chovatelské potřeby nebo třeba industriálně laděné designovky. Průmyslové prostředí tomuto typu produktů dodá autenticity, zákazníci navíc takový prostor očekávají. Nepřekvapilo by vás naopak, kdybyste si traktor prohlíželi v nablýskaném showroomu, v němž se tradičně vystavují elegantní sportovní vozy?

 

I v montované hale se zákazník může cítit jako doma

 Pokud zboží není příliš kompatibilní s technickým rázem haly, můžete ji snadno zahalit do slušivějšího kabátu. Typickým příkladem jsou prodejny nábytku. Cílem jejich interiéru je totiž navodit komfortní atmosféru, kde se zákazníci budou cítit jako doma a lépe si představí prodávaný nábytek ve svém domově. Toho dosáhnete zamaskováním technických částí haly a využitím příjemných barev i materiálů. Domáckou náladu pomohou navodit také dostatečné prosvětlovací doplňky. Důležité je přizpůsobit též exteriér, který zákazníka upoutá už při příjezdu. Pomůže stylový profil i odstín opláštění, využití zeleně, reprezentativní výkladní skříně s vybraným zbožím či vstupní prostory, které na první pohled lákají k návštěvě prodejny.

Podobným případem jsou kancelářské a obchodní budovy, kde by se lidé měli rovněž cítit dobře. Příjemné prostředí, jež lze v montované hale důvtipně vyřešit, totiž zvyšuje nejen produktivitu práce, ale rovněž působí reprezentativně při obchodních jednáních. Interiér přizpůsobený typu daného businessu osloví prvním dojmem a podtrhne nabízenou službu či produkty v showroomech. Toho lze docílit prací se světlem a prosvětleností objektu, nadčasovým architektonickým řešením, stylovou dekorací i využitím kvalitních materiálů a moderních doplňků.

 

Když produkt mluví sám za sebe, na montovaném řešení haly mnohdy nesejde

Existují však i typy podnikání, u nichž je důležitější kvalita zboží a racionální užitek než okouzlující prostředí, ve kterém se prodává. Na zákazníka totiž působí jinými vjemy a upoutají pozornost odlišnými parametry. Například květiny – hezky voní, krásně vypadají a nalákají svou podstatou. Emoci zde nevzbuzuje prodejní prostor, ale samotný produkt. Samozřejmě by hala neměla být špinavá nebo pokrytá rzí, ale větší stavební či dekorační úpravy nejsou potřeba. Dalším příkladem mohou být krmiva pro zvířata či stavební materiál. I pro ně přichází zákazník s cílem zjistit, co je kvalitní a vhodné, nikoliv to, jak působí v daném interiéru. Okolní prostředí totiž atraktivitu tohoto typu produktů nezvýší, není to ani potřeba.

Pokud chcete montovanou halu přizpůsobit prodejním účelům tak, aby váš produkt vynikl, je potřeba mít na paměti soubor několika základních pravidel. Správný nádech dá zboží taková hala, která je čistá, udržovaná a v dobrém technickém stavu. Nezapomeňte ale, že dát si záležet na interiéru nestačí. Zákaznický dojem vzbuzuje totiž i exteriér a venkovní vzhled haly. V neposlední řadě je nezbytné myslet i na náležitosti, které utvářejí přívětivé nákupní klima. Těmi jsou například adekvátní teplota prostoru, dostatečné světlo či příjemná vůně, která provází zákazníka od příchodu až po zaplacení.